Aanpassing dienstverlening in verband met coronavirus

Wij vinden veiligheid en gezondheid belangrijk. Van onze medewerkers, maar ook die van werkgevers, werknemers en relaties. Wij volgen dan ook de richtlijnen van het RIVM en het kabinet rondom het coronavirus. Dit heeft ook effect op onze dienstverlening en werkprocessen.

Omdat wij al veel werken met online programma’s, kunnen onze werkzaamheden doorgaan met de volgende aanpassingen. Deze zullen gelden t/m 1 juni 2020.

Arbeidsdeskundige onderzoeken

Voor werkgevers en werknemer is het belangrijk dat de re-integratieactiviteiten doorgang kunnen vinden. De beroepsvereniging van arbeidsdeskundigen NVvA heeft aangegeven dat arbeidsdeskundige onderzoeken nu ook met video of beeldbellen plaats mogen vinden.

In overleg met opdrachtgevers voeren we een arbeidsdeskundig onderzoek niet meer fysiek bij u op locatie uit, maar telefonisch of door middel van een videobeldienst. Voor alle reeds geplande (fysieke) arbeidsdeskundige onderzoeken geldt dat Margolin met u contact opneemt om af te stemmen over de tijdelijke aanpassingen in de werkwijze.

  • De verzuimbegeleiding kan voortgezet worden op basis van ons advies, er ontstaat duidelijkheid over de koers en de te volgen re-integratiestappen.
  • Door vertraging in het re-integratietraject te voorkomen bespaart u onnodige kosten en verliest u geen grip op het lopende verzuim.
  • U kunt aan de termijnen van de Wet verbetering Poortwachter blijven voldoen, waardoor u het risico op loonsanctie minimaliseert.

Zoals u van ons gewend bent, ontvangt u na afloop van het onderzoek een helder advies en onderzoeksverslag dat aan de gestelde eisen van de Wet verbetering Poortwachter voldoet.

Loopbaantrajecten

Loopbaantrajecten (2e spoor, loopbaancoaching) gaan eveneens in aangepaste vorm door. De online tools die we hiervoor hebben (Rapasso, Jobport, LDC, Margolin Academy en Zoom) worden nu, naast telefonische contacten, nog intensiever gebruikt.

(Bedrijfs)artsen en andere klanten kunnen blijven verwijzen naar Margolin, wij zullen deze opdrachten volgens het reguliere proces in gang zetten.

Gezien de uitzonderlijke situatie, rekenen we op uw begrip. Heeft u vragen? Neem gerust contact op. Telefonisch zijn wij bereikbaar zoals u van ons gewend bent.


Heeft u andere vraagstukken waar u vanwege de coronacrisis als werkgever tegenaan loopt? Schakel dan met de corona desk van Zorg van de Zaak Netwerk. Met onze desk heeft u direct toegang tot specialistische kennis en een vrijblijvend advies op maat. Bijvoorbeeld over inzetbaarheid van uw werknemers, over stress of angst onder werknemers over het coronavirus of over goede thuiswerkplekken. Dankzij de brede dienstverlening binnen het Netwerk kunnen we u juist adviseren over een oplossing en indien nodig doorverwijzen.